Proteinele vegetale/ proteine animale

Este foarte important sa alegeti surse de proteine ​​de inalta calitate – acestea sunt in mod normal clasificate in derivate de la animale si derivate din plante.

Sursele de origine animala, cum ar fi carnea, pasarile de curte, ouale, pestele si laptele sunt sursele de proteine ​​de cea mai buna calitate, deoarece contin toti aminoacizii esentiali pe care i-am atinspana acum. In timp ce sursele vegetale derivate, cum ar fi legumele, nucile, boabele si frunzele, nu.

Cu toate acestea, cei care aleg sa evite produsele de origine animala pot obtine inca o dieta bogata in proteine, de o calitate asemanatoare, asigurandu-se ca consuma o varietate mai mare de surse de plante pentru a construi un profil complet de aminoacizi esentiali.

SURSE SI VALORI COMUNE DE PROTEIN
(Continutul de proteine ​​pe 100g)

ANIMAL:

Piept de pui 32g
Carne de vita 31g
Ton 23,5 g
Somon 24,2 g
Oua 12,5 g (1 ou mare = 6 g)
Lapte semi-degresat 3.4g
Branza  Cheddar 25,4 g
Branza  Cottage 12.6g
Iaurt cu continut scazut de grasimi 5.7g

PLANTA:

Linte rosie 7,6 g
Boabe de fasole 6,9 g
Paine bruna 7,9 g
Migdalele 21,1 g
Nuci 14,7 g
Lapte de soia 4.6g

Lasa un comentariu